Home
Dag 1 : Heenrit via de Rureifel naar de Noordeifelvolgendevorige
Trips per regio
Trips per thema
Mutzenich : Brackvenwandeling oostelijke lus 2,5 km
Brackven
wandelparking bij grensovergang
We steken de N67 over en volgen het plankenpaadje richting Kaiser Karl Bettstat. Het kronkelt hier doorheen een prachtig stukje oerbos. Bij een eerste kruising, nemen we links. Het landschap van het Brackven is nu meer open. Bij een tweede splitsing volgen we richting parking Nahtsief. Even verder passeren we een pals. Bij de parking steken we weer de weg over en volgen het plankenpad tot bij de grensparking.
Einruhr : boottocht Obersee
Einruhr
parking Einruhr
www.rursee-schifffahrt.de
Einruhr ligt aan de Obersee, een van de 3 stuwmeren in het Nationaal park van de Eifel. Terwijl op de Rursee alle mogelijke watersporten kunnen beoefend worden, is de Obersee een drinkwaterreseroir. Het derde meer, de Urftsee ligt midden in een beschermd natuurgebied. We maken er een boottocht op de Obersee.
Reifferscheid : dorpswandeling 1,5 km
Reifferscheid
parking langs hoofdweg
Vanaf de parking in het dal, heb je een mooi zicht op Reifferscheid. Er volgt een steile klim naar boven. Het eerste zijwegje links leidt ons tot bij een eerste toegangspoort. We komen bij de kerk en gaan wat verder onder een tweede toegangspoort door. Na nog een derde toegangspoort, bevinden we ons bij de ruines van de voormalige burcht, op het hoogste punt. De witte toren was gesloten, maar het dorpje zelf loont zeker de moeite. Het telt slechts enkele, maar wel prachtige smalle steegjes met vakwerkhuisjes.
Hellental : stuwdam 1 km
Oleftalsperre
parking bij stuwdam
Vanaf de parking lijkt de stuwdam indrukwekkend; er zijn afbeeldingen van dieren op aangebracht. We nemen de trappen links omhoog en volgen verder een bospad tot boven aan de stuwdam. Hier wordt drinkwater gewonnen. Aan de overkant volgen we de asfaltweg naar beneden.
Weisser Stein
parking Weisser Stein
De Weisser Stein ligt op 689 m hoogte. Het is een skigebied, met skilift en rodelbaan. In de zomer kun je er genieten van het prachtige uitzicht vanop de 23 m hoge uitkijktoren en de kinderen kunnen zich uitleven op de speel- en picknickweide.