Home
Dag 1 : Heenrit via de Zuideifel naar de Hunsrückvolgendevorige
Trips per regio
Trips per thema
Ernzen : wandeling Teufelsschlucht tot Irreler Waterval 5 km
Teufelsschlucht Irrel
parking natuurparkcentrum Teufelsschlucht www.teufelsschlucht.de
De ligging van Ernzen op de rand van het Ferschweiler plateau, zorgt voor spectaculaire rotskloven, waaronder de Teufelsschlucht. We passeren het natuurparkcentrum en volgen de bosweg tot trappen naar beneden het begin inluiden van de afdaling door de adembenemende kloof. Terug boven, volgen we de Duivelse Acht, dat verderop door een wildromantische kloof afdaalt tot bij een splitsing. Wij stappen verder neerwaarts tot bij de brug over de Prüm, bij de Irreler watervallen. Via hetzelfde pad klimmen we weg uit de vallei, terug tot bij de splitsing. Hier nemen we rechts de brede, licht stijgende bosweg tot het volgende kruispunt. Het linkse pad brengt ons terug bij het natuurparkhuis.
Ernzen : Dinopark
Dinopark
parking natuurparkcentrum Teufelsschlucht
www.dinosaurierpark-teufelsschlucht.de
Vlakbij het natuurparkcentrum bezoeken we het nieuwe Dinosauriërpark, waar tientallen dino's staan opgesteld. Tijdens een rondweg doorheen de verschillende tijdperken, maken we kennis met de vele verschillende soorten dino's die meer dan 65 miljoen jaar geleden de wereld bevolkten.