Home
Dag 2 : Duits-Luxemburgs Natuurparkvolgendevorige
Trips per regio
Trips per thema
Weilerbach (DE) : wandeling A tot Schweineställe 2 km
Schweinestalle
wandelparking nabij kasteel Weilerbach
Na een eindje klimmen, bereiken we prachtige rotsformaties, de Schweineställe. In de Middeleeuwen hoedden de boeren er hun varkens. Aan de linkerkant treffen we het Jägerkruis aan, uitgehouwen in een rots.
Prümzurley (DE) : Prümerburg (DE)
Prumerbrug
An der Wallburg
De ruïne van de Prümerburg liggen op een steile, beboste rotskam. Deze kleine site is vrij toegankelijk en biedt een mooi uitzicht op de vallei van de Prüm.
Irrel (DE) : Irreler waterval 1 km
Irrel
wandelparking nabij Irreler waterval
We volgen een eindje het voet- en fietspad langs de Prüm tot bij de houten brug over deze rivier. Hier bevinden zich de Irreler Wasserfälle. Geen echte waterval, maar de benaming komt van een lawine van rotsen die hier in het water gevallen is.
Ernzen (DE) : Felsenweiher
Felsenweiher
parking bij sportplaats
De Felsenweiher is een vijvertje uitgehouwen in de rotsen. Het was oorspronkelijk aangelegd als visvijver als voedselreserve voor moeilijke tijden. Nu zwemmen er nog vissen in, maar is het vooral een bezienswaardig natuurfenomeen.
Ernzen (DE) : kleine rondwandeling Teufelschlucht 2,5 km
parking bij bezoekerscentrum www.irrel.de
Teufelschlucht Teufelschlucht Teufelschlucht Vanaf de parking is het nog enkele honderden meters stappen tot bij het bezoekerscentrum. Vandaar de bosweg naar rechts, over zo'n 500m. Hier begint de klovenvallei. Meteen moeten we doorheen een donkere, kille, diepe rotskloof. Eens erdoor daalt en stijgt het pad voortdurend doorheen en langs de rotsen. Een spectaculair parcours doorheen een adembenemend stukje natuur! Na een korte rotstunnel op het eind, komen we op een bospad dat we naar links volgen. Een paar honderd meter verder bereiken we weer het bezoekerscentrum.
Echternach: stadswandeling 1,5 km
Echternach
parking station
www.echternach.lu
Echternach is een oude abdijstad, gelegen langs de Sûre. Door de winkelwandelstraat stappen we naar het marktpleintje. Na een kijkje in de St. Willibrordus basiliek, stappen we verder langs de abdijgebouwen en orangerie richting Sûre oever. Deze volgen we stroomopwaarts, langs een speelpleintje tot het vertrekpunt.
Beaufort : kasteel
Beaufort
parking kasteel
www.beaufort.lu
Beaufort is gelegen op een hoogvlakte, omgeven door bossen met imposante rotsformaties. Aan de voet hiervan, in de vallei van de Hallerbach, bezoeken we de overblijfselen van het kasteel van Beaufort.