Home
Dag 7 : Ferienlandvolgendevorige
Trips per regio
Trips per thema
Schönwald : wandeling over Schonach naar Triberg 15 km
Blindensee Schonwald
hotel Schwarzwaldtanne
We trekken onze wandelschoenen aan voor een dagtocht. Vanaf de kerk gaat het eventjes langs de hoofdstraat tot het eerste zijstraat links. Al klimmend passeren we de school en de begraafplaats tot bij de sportpleinen. Hier slaan we links het bos in. Een aangenaam pad leidt ons naar de Weissenbacher talblick, waar enkele tradionele boerderijen tussen de met dennen geflankeerde hellingen een typisch Schwarzwaldlandschap vormen. Na een korte klim dalen we af in het Schwarzenbachtal. Bij de dwarsweg nemen we links en voorbij een gasthof, slaan we rechts een bospad in richting Blindensee. Een eindje verder verraadt een vlonderpad en verandering van vegetatie dat we in het natuurreservaat van de Blindensee zijn beland. Het lanschap ziet er plots helemaal anders uit. Summum is het hoogveenmeer zelf, waar rustbanken ons laten genieten van de fascinerende omgeving. Het zuurstofarme water kleurt het ronde meer donkerbruin.
Triberg Schonach We stappen verder -de Westweg volgend- over Blindenhöhe en Gitschbühl naar Wilhelmshöhe. Vanaf dit punt kiezen we de gele markering naar het centrum van Schonach. We slenteren door het kuurpark en trekken richting Triberg. Voorbij de eerste grootste koekoeksklok ter wereld, steken we de baan over en klimmen langs enkele huizen tot in bos. Verderop ontwaart Triberg zich voor ons. We volgen de Panoramaweg tot even voorbij de gedenktoren voor de burgerslachtoffers van WO1. Een zigzagpad brengt ons langsheen een kiosk met uitzicht op de stad, rechtstreeks tot bij de Marktplaats. In Triberger Land bezichtigen we nog de miniatuurlandschappen van het Zwarte Woud. Per bus keren we terug naar ons hotel.