Home
Dag 1 : Heenrit naar de Oostkantonsvolgendevorige
Trips per regio
Trips per thema
Kalterherberg (DE) : wandeling Kreuz im Venn 2,5 km
Kruez im Venn Norbertuskapel
parking bij spoorviaduct Kalterherberg
De spoorweg steken we over en komen op een bredere weg die we rechtdoor volgen. Bij een boom met een kruis erop geverfd, het stijgende paadje rechts. Het Kreuz im Venn is een 6 m hoog, ijzeren kruis op een rotsmassief van 80 m lang en 12 m hoog, de Richelsley. In de rotswand onder het kruis is er een Mariagrot. Aan de achterkant van de rots, kom je via trappen en een brug bij de voet van het kruis. Na een toer rond de rots keren we via hetzelfde pad terug. We steken de parking en de Rur over om nog een bezoekje te brengen aan de mooie Norbertuskapel.
Berg : wandeling naar Bütgenbach 7 km
Butgenbach Butgenbach
Gasthaus Seeblick www.butgenbach.info
We vinden logies voor vanavond in Gastehaus Seeblick in Berg. Van hieruit brengt de Seestrasse ons bij de rand van het meer van Bütgenbach. Aan de overkant ligt het schiereiland met het vakantie- en sportcentrum Worriken. We volgen de rundwanderweg richting stuwdam en steken die over. We blijven de rondweg volgen tot bij het voormalige station. We steken de spoorweg over en nemen de stijgende weg naar het centrum. Even uitrusten op het gezellig marktpleintje van Bütgenbach en dan langs de kerk naar de Burgstrasse. We passeren meerdere kruiswegstaties en dalen af tot bij het meer. Weer de stuwdam over en verder de rondweg volgen tot een diepe inham. Hier komt de Hartbach in het meer en bereiken we na een korte klim de weg Berg-Wirtzfeld, die we richting Berg inslaan.