Home
Dag 3 : Noordelijk natuurpark Pfalzerwaldvolgendevorige
Trips per regio
Trips per thema
Merzalben : burcht Grafenstein
Merzalben
wandelparking burcht
In Merzalben verkennen we de ruïne Grafenstein. Vanaf de parking leidt een steile voetweg van 300 meter naar de restanten. Bovenop de toren heb je een prachtig rondzicht op de omgeving.
Trippstadt : Karlstalschlucht 2 km
Trippstadt
parking bij ingang
Bij Trippstadt ligt een bijzonder romantische kloof: de Karlstalschlucht. Watervalletjes, brugjes en rotsen wisselen elkaar af op dit 1 kilometer lange traject langs het riviertje.
Kaiserslautern : Gartenschau 2 km
Kaiserslautern Kaiserslautern
parking Lauterstrasse www.gartenschau-kl.de
In Kaiserslautern werd een voormalige vuilnisbelt en zandsteengroeve omgetoverd tot een prachtig bloemenpark met speeltuinen. Bij dit warme weer zijn de waterspeeltuin en zwemvijver erg in trek. Maar het opvallendst zijn wel de vele dino's langs het dinopad. Zelfs op halve grootte zien deze dieren er nog indrukwekkend uit. We nemen de trappen naar het hoger gelegen gedeelte, waar thematuinen te vinden zijn en een kerk van wilgen. Een blotevoetenpad is er in de maak.
Hinterweidental : wandeling 3 km
Hinterweidenthal Hinterweidenthal
hotel Zum Pfalzerwald www.hinterweidenthal.de
Het waarteken van Hinterweidenthal is de Teufeltisch. In 2009 werd zelfs een speelpark aangelegd aan de voet van deze markante rots. Achter het hotel wandelen we langs de Lauter naar het station en dan links tot bij de parking van het speelpark. Hier de zijweg rechts tot bij de Teufeltisch. Terugkeren via het speelpark en aan het station rechtdoor. De hoofdweg oversteken en het zijstraatje in tot bij trapjes aan de rechterkant. Dit paadje volgen tot bij een splitsing: hier het buggypad verlaten en steil omhoog tot bij de Rappenfelsen. Afdalen aan de andere kant tot in de Waldstrasse. Links tot bij trapjes en afdalen naar de hoofdstraat.