Home
Dag 2 : Suisse Normandievolgendevorige
Trips per regio
Trips per thema
Clécy : wandeling Rochers des Parcs en Pain du Sucre 9 km
Clecy Clecy
parking La Bruyere bij le Haut du Vey
We volgen het GR-pad over de kam van de Rochers des Parcs. Van hierop schitterende uitzichten over de vallei van de Orne, met het spoorwegviaduct en Clécy. Op het eind een dalend rotspad en onder de spoorweg door. We trekken door Le Vey en aan het kerkje eerst een pittige klim, dan een lang, licht stijgende bospad tot bij de Pain du Sucre. Opnieuw een adembenemend zicht op Suisse Normandie. Een kort stukje terug afdalen tot de splitsing en nu een rotsig bospad tot bij een asfaltweg. Deze Route des Cretes volgend, passeren we een picknickplaats met parapante startplaats. Eentje zien we opstijgen, terwijl er enkele in de lucht zweven. De weg volgen tot bij een T en dan rechts steil afdalen tot een viersprong. Nu links en we komen uit in Le Haut du Vey. Rest nog het stukje naar de parking.
Roche d'Oëtre : sentier des Corniches 0,6 km + sentier des Gorges 2,5 km
Roche D'Oetre
parking bij Roche D'Oëtre
www.roche-doetre.fr
De grillige rotsformatie Roche D'Oëtre torent hoog uit boven de beboste vallei van de Rouvre. Het sentier des corniches loopt langs de verschillende, uitstekende rotspunten en biedt prachtige panorama's. Daarna volgen we de sentier des gorges, dat zigzaggend de vallei induikt naar de oevers van de Rouvre. Eventjes het water volgen en dan door een klein zijdalletje weer omhoog.