Home
Dag 3 : Vallei van de Ourthevolgendevorige
Trips per regio
Trips per thema
Nadrin : le Hérou en le Cheslé (9 km - 5u)
Ourthe Le Herou
parking Belvédère
In Nadrin zoeken we de Hérou rots op, geklasseerd als uitzonderlijk erfgoed van Wallonië. We nemen het bospad dat geleidelijk afdaalt en worden aan onze linkerkant geflankeerd door een rotswand. Bij een splitsing stappen we even links en krijgen een prachtig zicht op het rotsmassief, dat hier zo'n 80 meter boven de Ourthe uittorent en over een lengte van 1400 meter loopt. De steile afdaling langs de stalen kabel kiezen we niet, wel de afdaling door bos aan de andere zijde en staan in een wip bij de Ourthe. Na de overvloedige regen van de voorbije week, staat het water hoog, met een sterke stroming. Regelmatig klauteren we over een rots of omgevallen boom. Het pad langs de oever is heerlijk ongerept en avontuurlijk. Een paar keren verpozen we op een rotsblok om te genieten van de overweldigende natuur.
Le Chesle Le Chesle Na zo'n 3 km kiezen we voor de zeer steile, korte klim naar de Keltische vesting Le Cheslé. Achter de gereconstrueerde vestingmuur staat gelukkig een bank om op adem te komen. We volgen nu een poosje de Eislecktrail, die rond de voormalige vesting loopt en uitmondt bij een grandioos zicht op de Ourthevallei. Ook hier is een stuk muur heropgebouwd; er staan infoborden en een ligbank. Prachtige plek! De bordjes van de Eisleck lopen verder over een rotskam, waarbij we uitkijk hebben op de andere Ourthe-meander, die we net aan de oevers bewandeld hebben.
Le Chesle Le Chesle We blijven de Eisleck volgen tot we na een steile afdaling in een zijdal belanden. Hier klimmen we langs het beekje, dat in watervalletjes naar beneden klettert, tot we het via enkele stapstenen kunnen oversteken. Een kuitenbijter brengt ons weer op hoogte. Maar eigenlijk blijft het pad op en neer gaan. We houden tweemaal rechts aan en blijven in bos wandelen. Bij een volgende splitsing nemen we links en dalen naar het zijdal van Les Ondes. Oversteken via stapstenen en een kort klimmetje. Even naar links en dan bij een bank naar rechts. Een graspad en verderop een bospad leiden ons moeiteloos naar het vertrekpunt.