Home
Dag 2 : Vallei van de Maasterugvorige
Trips per regio
Trips per thema
Annevoie : bezoek tuinen 2 km
Annevoie Annevoie
tuinen van Annevoie www.annevoie.be
De Tuinen van Annevoie vinden hun oorsprong in de familiegeschiedenis van de Montpelliers. Het was Charles-Alexis die halfweg de 18e eeuw -geïnspireerd door zijn vele reizen- de tuinen liet aanleggen en het kasteel uitbreiden. De tuinen zijn ontworpen volgens de Franse stijl, de Italiaanse stijl en Engelse stijl. De vele waterpartijen, het prachtig gerestaureerde kasteel en de idyllische tuinarchitectuur zijn een streling voor alle zintuigen.
Rivière : wandeling 7 Meuses 7,5 km
7Meuses
ter hoogte van kerkje
Naast het kerkje van Rivière nemen we het straatje omhoog om weinig verder links af te slaan en verderop een smal pad tot bij een kruisweg. We komen op een straat en blijven rechtdoor gaan tot bij een picknickbank. Eventjes naar rechts en dan de stijgende weg en ook bij de volgende kruising de meest steile straat nemen. In het bos nemen we het pad links naar het uitzichpunt 7 Meuses. Het panorama op de Maasvallei bij de springschans is indrukwekkend. Het bospad kronkelt verder tot bij het gelijknamige hotel.
7Meuses 7Meuses Voorbij de parking en enkele picknickbanken volgt een heerlijke, geleidelijke afdaling over een onverharde bosweg. Net voor de eerste huizen prijkt links een heilig hartbeeld. Voorbij het kasteel van Rouillon steken we de drukkere weg over en even verder ook de steenweg. De oever van de Maas is op een paar stappen. Van hieraf volgen we het aangename en rustige jaagpad richting Namen tot aan het vertrekpunt. Onderweg spotten we 2 parapentevliegers, gesprongen vanaf de 7 Meuses, en waarvan er eentje vlakbij ons net naast de Ravel landt.