Home
Dag 4 : Duits-Luxemburgs Natuurparkvolgendevorige
Trips per regio
Trips per thema
Ferschweiler (DE)
Ferschweiler
wandelparking Ferschweiler
Vanuit Ferschweiler kun je prachtige wandelingen maken door de bossen met talrijke rotsformaties. Vandaag houden we het bij een korte wandeling naar de Luzienturm, een toren met kapel.
Schankweiler Klause (DE) : wandeling 1,5 km
Schankweiler Pilzallee
wandelparking bij Schankweiler Klause
Eerst nog wat asfalt en verder een bospad leiden ons naar de Schankweiler Klause, een fraaie kapel met kluizenaarswoning. Terug bij de parking wandelen we nog even door de "Pilzallee": de afgekapte boomstronken zijn er verfraaid met houten paddestoelen.
Neuerburg (DE) : stadswandeling 2 km
Neuerburg Neuerburg
parking bij stadspark www.neuerburg.de
We passeren de watervallen aan weerszijden van het molenhuis en dalen af naar het stadspark. Jammer dat bomen en struiken het zicht van beneden uit op beide watervallen verhinderen. We lopen verder door het mooie stadspark, waar naast het speelplein, de lange rodelglijbaan de attractie is. Toch raken we verder en bereiken het centrum. Van hieruit omhoog naar de Burgstrasse. Onder de toren door passeren we rechts de kerk en even verder links de pastorie, een voormalig leenhuis met opvallende toren. Via nog een reeks trappen komen we boven bij de burcht. De deels gerestaureerde burcht is nu een jeugdherberg. De verschillende hoekjes en kantjes zijn bijzonder gezellig ingericht met terrasjes en reuzegrote gezelschapsspelen. We dalen af terug naar het centrum en bij de markt steken we de hoofdstraat over. Hier leiden de vele trappen ons naar de Beilsturm. Door het stadspark keren we terug naar de parking.
Bollendorf (DE) : wandeling Lingelslay 2 km
parking voorbij "Hotel Sonneberg" www.bollendorf.de
Bollendorf We volgen de aanduiding Lingelslay en na een kort stukje asfalt komen we in een holle bosweg. Voortdurend stijgend bereiken we een schuilhut op een kruispunt van wandelwegen. We volgen de D richting Lingelslay. Op het rotsblok staat een kleine uitkijktoren met prachtig uitzicht op Bollendorf en de vallei van de Sure. We nemen hetzelfde pad terug.