Home
Dag 4 : Mullerhtalvolgendevorige
Trips per regio
Trips per thema
Berdorf : wandeling E1 tot Houllay 3 km
Perecop Berdorf
parking bij Perecop
De Perecop is een smalle spleet in de rotsen, waarin trapjes uitgehouwen zijn. Die leiden tot boven op de rotsen, zo'n 40 meter hoog. Vanaf de top heb je een prachtig uitzicht op de vallei van de Aesbach. Terug naar beneden en de weg over. Hier volgen we de het beekje de Aesbach richting Berdorf. Het pad kronkelt door het bos en rotspartijen, met hier en daar trapjes en brugjes. We komen bij enkele holen in de rotsen, Houllay genoemd. Deze grot werd door de Romeinen in de rotsen gehouwen. Iets verder omhoog is ook nog een amfitheater in de rotsen gemaakt. We keren langs dezelfde weg terug.
Larochette : kasteel
Larochette
langs weg richting Nommernlayen/Mersch
www.larochette.lu
Via een hele reeks trappen komen we bij de ingang van het kasteel van Larochette. Het is een dubbele burcht op een rotskam en de restauratie van de ruines zijn nog altijd aan de gang. Je hebt er ook een mooi uitzicht over het stadje en het dal van de Witte Ernz.
Nommern : wandeling Nommernlayen 4,5 km
Nommern Nommern
bosparking in bocht richting Nommern
Al na enkele honderden meters loopt het pad door een smalle rotskloof en dan gaat het verder van de ene rotspartij naar de andere. Het pad stijgt en daalt door enkele valleitjes en op een paar plaatsen zijn doorkijkjes naar Nommern. Halverwege moeten we nog eens door een kloof en dan via een brugje erover. Van nu af kronkelt het pad zonder veel stijgen of dalen door het bos. Op het einde kunnen we ons nog te goed doen aan lekkere frambozen.