Home
Dag 2 : Kuuroorden en hoogtepuntenvolgendevorige
Trips per regio
Trips per thema
Bad Lippspringe : stadswandeling 3 km
Bad Lippspringe
Arminiusstraat
www.bad-lippspringe.com
In het kuuroord Bad Lippspringe wandelen we door de winkelstraat langs het stadhuis naar de burchtruïne, aan de bron van de Lippe. We slenteren door het Jordaanpark en het Arminiuspark en volgen een stukje planetenweg tot bij het Kaiser-Karl-Park. Een verfrissende stad met veel water: fonteintjes, beekjes, nevelverstuivers...
Veldrom : stukje KlimaErlebnisroute 4 km
Veldrom Veldrom
wandelparking Buchenberg www.naturpark-teutoburgerwald.de
Bij Veldrom beklimmen we de hoogste top van het Teutoburgerwoud. In het begin wandelen we door het romantische Silberbachdal. Daarna is het flink klimmen tot een kruising. We nemen eerst links en bereiken door een fraai heidelandschap de rotsen van de Lippische Velmerstot (441 m). Vervolgens terugkeren tot de splitsing en rechtdoor tot de uitkijktoren Eggeturm op de Pruisische Velmerstot (468 m). Dezelfde weg terug afdalen.
Altenbeken : wandeling naar viaduct 2,5 km
Altenbeken
Egge-museum
Altenbeken wordt gedomineerd door een 482m lang, stenen spoorviaduct. Via de straatjes Bollaes en Im Kalkofen klimmen we naar het uitzichtplatform op het immens bouwwerk. Daarna dalen we via trappen af tot aan de voet van het viaduct. Eronderdoor en verder nog even naar rechts tot het Vista point. Via de hoofdweg terug naar het begin.
Bad Driburg : Iburgruïne
parking burchtruïne
Iburg Vanaf de parking is het enkele honderden meter tot de Iburg ruïne. Veel blijft er niet over van deze burcht uit de 10/11e eeuw. Iets verderop loont een beklimming van de uitkijktoren met panorama op Bad Driburg wel de moeite.
Bad Driburg : stadswandeling
Bad Driburg
Am Katzohlbach
www.bad-driburg.com
In het kuuroord Bad Driburg beperken we ons tot een rondje door het verkeersvrije centrum en langs de molenpoort met rad.